Оновлення Реєстру е-лікарняних: в особистих кабінетах з’явились позначки про зв’язок з виробництвом, а е-лікарняні по вагітності стають готовими до сплати вчасно

Дата: 03.11.2021 14:01
Кількість переглядів: 294

З початку впровадження в Україні електронних лікарняних механізм роботи з ними постійно доопрацьовували. Сьогодні система враховує безліч нюансів, пропозиції від бухгалтерів, роботодавців і фахівців Фонду соціального страхування України. Водночас, Електронний реєстр листків непрацездатності і особисті кабінети на вебпорталі Пенсійного фонду продовжують оновлювати досі, аналізуючи зворотній зв’язок, наявні зауваження і кейси.

Останні оновлення стосуються позначки про зв’язок страхового випадку із виробництвом, а також врегульовують набуття е-лікарняними по вагітності та пологах статусу «готовий до сплати».

Зв’язок із виробництвом

Незалежно від обставин набуття хвороби або отримання травми, пацієнту відкриється е-лікарняний з причини «Тимчасова непрацездатність з хвороби або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві». Однак, якщо випадок стався внаслідок професійної діяльності працівника, одночасно буде розпочато процедуру розслідування. Участь в розслідуванні професійного захворювання або нещасного випадку беруть, зокрема, представники Фонду соціального страхування України – якщо під час розслідування зв’язок з виробництвом буде підтверджено, вони оновлять причину непрацездатності в електронному лікарняному. Така причина непрацездатності відображається додатково і встановлюється лікарями Фонду соціального страхування України.

Однак раніше в особистих кабінетах страхувальників на вебпорталі Пенсійного фонду встановлена ФССУ причина не відображалась, що створювало складнощі при призначенні допомоги і оформленні заяви-розрахунку.

В одному з останніх оновлень це було виправлено – тепер зазначений лікарями Фонду зв’язок із виробництвом відображається як причина непрацездатності і доступний при перегляді е-лікарняного в особистих кабінетах.

Набуття статусу «готовий до сплати»

На відміну від решти електронних лікарняних, які стають готовими до сплати через 7 днів після дати закриття, е-лікарняні по вагітності та пологах вважаються виданими та є готовими до сплати через 7 днів після дати відкриття.

Однак раніше е-лікарняні по вагітності та пологах не змінювали свій статус на «готовий до сплати» попри вичерпання строків. У таких випадках ми радили страхувальникам орієнтуватись на дати і починати призначення матеріального забезпечення на восьмий день після вказаної дати відкриття, навіть якщо статус залишився «закритим».

Сьогодні це врегульовано – лікарняний по вагітності змінить свій статус з «закритий» на «готовий до сплати» через 7 днів після дати свого створення.

Роботодавці подали на оплату е-лікарняні на суму 641 млн гривень

З початку впровадження е-лікарняних було створено вже майже 3 мільйони медичних висновків. Лише за жовтень роботодавці передали до Фонду соціального страхування України на оплату 253 тисячі електронних лікарняних, а починаючи з червня, Фонд прийняв на фінансування вже 360 тисяч електронних листків непрацездатності на суму 641,4 мільйона гривень.

Відповідаємо на поширені запитання щодо е-лікарняних:

Якщо не прийшло SMS про створення е-лікарняного

Створення е-лікарняних відбувається автоматично для тих пацієнтів, яких було ідентифіковано як застрахованих осіб. Зазвичай про це надходить повідомлення на вказаний контактний номер телефону, однак SMS може не прийти – це ще не свідчить про те, що лікарняний не створено, тож хвилюватись не потрібно. Наприклад, в особистому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду може бути не вказано номер телефону. Авторизуйтесь на сайті portal.pfu.gov.ua за допомогою ЕЦП або BankId і перевірте, чи створено е-лікарняний. Там же ви зможете оновити контакти і надати дозвіл надсилати вам повідомлення.

Якщо е-лікарняний не створено

Найчастіше помилки при створенні е-лікарняних пов’язані з ідентифікаційними даними. Інформація щодо пацієнта завантажується з реєстру пацієнтів у медичний висновок автоматично і співпадає з даними, зазначеними у декларації із сімейним лікарем. Якщо ідентифікаційні дані пацієнта, зазначені у декларації, не співпадають із даними у реєстрі застрахованих осіб – е-лікарняний не буде створено. Часто такі помилки пов’язані із застарілою інформацію, яка не була вчасно оновлена. Тож прискіпливо перевірте всі дані та внесіть корективи – е-лікарняний буде створено після усунення неточностей. Найкраще завчасно перевіряти правильність внесення інформації і оперативно повідомляти лікаря і роботодавця про всі зміни. Також е-лікарняний може не бути сформовано через відсутність інформації про трудові відносини або її недостовірність – у такому випадку роботодавець має подати відповідний податковий звіт, його уточнення або повідомлення про прийняття працівника на роботу.

Як з’ясувати, коли оплатять е-лікарняний

Це можна зробити онлайн – інформація про стан фінансування лікарняних і декретних допомог щоденно оновлюється у телеграм-каналі https://t.me/socialfund. Перші п’ять днів страхового випадку оплатить роботодавець, а решту аж до одужання фінансує Фонд соціального страхування України (за винятком допомог по вагітності та пологах і по догляду за хворими дітьми – вони оплачуються за кошти ФССУ з першого дня). Щоб дізнатись дату фінансування, потрібно знати точну дату подання роботодавцем заяви-розрахунку за е-лікарняним – не втрачайте зв’язок і цікавтесь станом оформлення заяви. Уточнити дату можна також у відділенні Фонду, для цього у кожному обласному управлінні створено окремі гарячі лінії: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968493.

Коли е-лікарняний стане готовим до оплати

Починати призначення працівнику матеріального забезпечення і оформлення заяви-розрахунку можна з дати видачі е-лікарняного. Датою видачі для електронних листків непрацездатності вважається восьмий день після дати закриття, яка зазначена в документі. А для е-лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день після дати відкриття. Однак е-лікарняні можуть ставати «готовими до сплати» зарано – у таких випадках потрібно орієнтуватись на дати. Ці технічні неточності поступово врегулюють.

Роз’яснення щодо більшості нюансів, які виникають при роботі з е-лікарняними, уже доступні на офіційних ресурсах Міністерства соціальної політики, Міністерства охорони здоров’я, Фонду соціального страхування України, Пенсійного фонду України та ін., зокрема:

? Що робити працівнику, якому відкрили е-лікарняний: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4227927584002422  

? Як роботодавцю оформити заяву-розрахунок за е-лікарняним: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4283713588423821

                                                                                  Золотоніське відділення управління   

                                                                                  виконавчої дирекції Фонду соціального                  

                                                                                  страхування України у Черкаській області

 


« повернутися до розділу « Пенсійний фонд інформує»

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень